A System Center Service Manager (SCSM) jelenlegi gyári SelfService Portal komponense alapfunkcionalitásokkal rendelkezik. A rendszer ügyfeleknél történő bevezetésekor azonban számos olyan kérdés merül fel, melyekre az oldal nem ad választ. Több, napi szinten felmerülő összetett szolgáltatásra – részletesebb kereső/szűrő; csatolt fájlok megnyithatóságának lehetősége; jóváhagyói tevékenységek részletesebb, felhasználó barát kezelése; az oldal testreszabhatósága – nem találunk megfelelő támogatást.
Az Advanced Portal for SCSM 2012 a Microsoft System Center 2012 R2 Service Manager termék egy alternatív végfelhasználói felülete. A rendszer segítségével webes felületen keresztül a felhasználók lehetőséget kapnak hibák bejelentésére, igények feladására, a nyitott vagy már lezárt bejelentéseik on-line ellenőrzésére, a megoldókkal való információcserére.
Végfelhasználói perspektíva
- Gyors, felhasználóbarát megjelenítés
- Választható megjelenítési mód támogatása
- Klasszikus webes megjelenítés
- Metro Design (csempe) jellegű megjelenítés
- A testreszabhatóság akár felhasználói oldalon
- Szolgáltatási kérelmek strukturált megjelenítése, kereshetőség
- Egyszerű, felhasználó barát, letisztult képernyőkép
- Munkaelemhez csatolt állományok megnyitásának lehetősége
- Egyszerre több fájl csatolása egy munkaelemhez
- Jóváhagyások (Review Activity) kezelése felhasználó barátmódon
- Fejlett kereső, szűrő funkciók a névre szóló munkaelemek között
- Számos, használatot megkönnyítő egyedi beállítás támogatása:
- Kereső / szűrő feltételek beállítása, nézetek mentése
- Találatok táblázatos vagy csempés megjelenítésének kiválasztása
- Szolgáltatáskatalógus elemek megjelenítési sorrendjének beállítása
- Csempék dinamikus viselkedésének ki/be kapcsolhatósága
- Megjelenített adattípusok beállíthatósága
- Munkaelem osztályok megjelenítésének ki/be kapcsolhatósága
- Érintőképernyős, mobil eszközök támogatása
Vállalati perspektíva
- AD felhasználói fiók alapú azonosítás és szerepkörkezelés
- A portál felületet az AD-ban azonosított felhasználók érhetik el single-sign-on módon.
- Hirdetmények (SCSM Announcement) megjelenítése felhasználók felé
- Modularitás, dinamikus bővítés, egyedi fejlesztések könnyű beillesztésének lehetősége az esetleges egyedi igények szerint.
- Tevékenységek (Manual Activity) kezelése.
Technológiai perspektíva
- Hatékony kliens-szerver aszinkron kommunikáció
- HTML5 alapú technológia
- Az SCSM 2012 gyári keretek között végzett testreszabási beállításaira épüljön, azokkal kompatibilisnek kell lennie esetleges frissítések telepítése esetén is.
- Szerver oldalon kizárólag SCSM SDK-ra épülő, Microsoft által támogatott módszerek használata megengedett.
- Legelterjedtebb böngészők (IE9 és újabb, FireFox, Chrome, Safari, Opera) támogatása
- HelpDesk funkcionalitás
- HelpDesk szerepkör számára tegye lehetővé bármelyik, bejelentésre jogosult felhasználó nevében történő bejelentés rögzítését