Advanced Portal for SCSM 2012

A System Center Service Manager (SCSM) jelenlegi gyári SelfService Portal komponense alapfunkcionalitásokkal rendelkezik. A rendszer ügyfeleknél történő bevezetésekor azonban számos olyan kérdés merül fel, melyekre az oldal nem ad választ. Több, napi szinten felmerülő összetett szolgáltatásra – részletesebb kereső/szűrő; csatolt fájlok megnyithatóságának lehetősége; jóváhagyói tevékenységek részletesebb, felhasználó barát kezelése; az oldal testreszabhatósága – nem találunk megfelelő támogatást.

Az Advanced Portal for SCSM 2012 a Microsoft System Center 2012 R2 Service Manager termék egy alternatív végfelhasználói felülete. A rendszer segítségével webes felületen keresztül a felhasználók lehetőséget kapnak hibák bejelentésére, igények feladására, a nyitott vagy már lezárt bejelentéseik on-line ellenőrzésére, a megoldókkal való információcserére.

Végfelhasználói perspektíva

  • Gyors, felhasználóbarát megjelenítés
  • Választható megjelenítési mód támogatása
  • Klasszikus webes megjelenítés
  • Metro Design (csempe) jellegű megjelenítés
  • A testreszabhatóság akár felhasználói oldalon
  • Szolgáltatási kérelmek strukturált megjelenítése, kereshetőség
  • Egyszerű, felhasználó barát, letisztult képernyőkép
  • Munkaelemhez csatolt állományok megnyitásának lehetősége
  • Egyszerre több fájl csatolása egy munkaelemhez
  • Jóváhagyások (Review Activity) kezelése felhasználó barátmódon
  • Fejlett kereső, szűrő funkciók a névre szóló munkaelemek között
  • Számos, használatot megkönnyítő egyedi beállítás támogatása:
  • Kereső / szűrő feltételek beállítása, nézetek mentése
  • Találatok táblázatos vagy csempés megjelenítésének kiválasztása
  • Szolgáltatáskatalógus elemek megjelenítési sorrendjének beállítása
  • Csempék dinamikus viselkedésének ki/be kapcsolhatósága
  • Megjelenített adattípusok beállíthatósága
  • Munkaelem osztályok megjelenítésének ki/be kapcsolhatósága
  • Érintőképernyős, mobil eszközök támogatása

Vállalati perspektíva

  • AD felhasználói fiók alapú azonosítás és szerepkörkezelés
  • A portál felületet az AD-ban azonosított felhasználók érhetik el single-sign-on módon.
  • Hirdetmények (SCSM Announcement) megjelenítése felhasználók felé
  • Modularitás, dinamikus bővítés, egyedi fejlesztések könnyű beillesztésének lehetősége az esetleges egyedi igények szerint.
  • Tevékenységek (Manual Activity) kezelése.

Technológiai perspektíva

  • Hatékony kliens-szerver aszinkron kommunikáció
  • HTML5 alapú technológia
  • Az SCSM 2012 gyári keretek között végzett testreszabási beállításaira épüljön, azokkal kompatibilisnek kell lennie esetleges frissítések telepítése esetén is.
  • Szerver oldalon kizárólag SCSM SDK-ra épülő, Microsoft által támogatott módszerek használata megengedett.
  • Legelterjedtebb böngészők (IE9 és újabb, FireFox, Chrome, Safari, Opera) támogatása
  • HelpDesk funkcionalitás
  • HelpDesk szerepkör számára tegye lehetővé bármelyik, bejelentésre jogosult felhasználó nevében történő bejelentés rögzítését